Redenaren

Tom Kniesmeijer
Tom Kniesmeijer

Caroline van Beekhoff
Caroline van Beekhoff

Christine Boland
Christine Boland

Tony Bosma2
Tony Bosma

Feija van Duijne
Freija van Duijne

marc-de-roo
Marc de Roo

Hilde Roothart
Hilde Roothart

Farid Tabarki
Farid Tabarki

Brian Kragtwijk

Marie-Lou Witmer
Marie-Lou Witmer

Tom Kniesmeijer

Tom KniesmeijerTom Kniesmeijer is toekomstpsycholoog. Hij adviseert bedrijven bij Trendimplementatie: scenarioplanning, strategie en productontwikkeling. Hoe zet je toekomstvisie als bedrijf om in realiteit?
Tom schreef ‘De Seizoenen van de Tijdgeest’ (2009) over de vaste regelmaat waarmee de tijdgeest iedere vijf jaar omslaat. Zijn tweede boek, ‘Het Matje. Zingevingsfitness’ (2011) beschrijft hoe mensen en organisaties vanuit hun eigen identiteit en kracht kunnen leren leven en werken, in plaats van vanuit de verwachtingen van anderen.
Daarnaast is hij spreker en dagvoorzitter wanneer het gaat over trends, innovatie en verandermanagement. Zijn stijl is losjes en enthousiasmerend, vanuit zijn persoonlijke drijfveer: mensen niet alleen de mooie dingen van het heden laten zien, maar ook de potentie van de toekomst. Tom is de initiator van de TrendRede en voorzitter van de Effie-jury – een vakprijs voor effectieve communicatie.
Droeg bij aan: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 & 2017

Caroline van Beekhoff

Caroline van BeekhoffTrends zijn zinloos, tenzij je ze goed weet toe te passen: Caroline van Beekhoff gelooft in de toegevoegde waarde van trends als je ze op een juiste wijze aan je identiteit weet te koppelen en weet erop in te spelen. Caroline van Beekhoff werkt als TrendStrateeg en BeeldBouwer. Ze helpt bedrijven verder door trends strategisch en bruikbaar te vertalen en in te zetten. Ze geeft daarin advies, schrijft erover in diverse media (MarketingTribune, MOOD o.a.) en doceert dit ook aan zowel studenten op Hoge Scholen als aan MKB-ers.
Daarnaast is Van Beekhoff actief als beeldend kunstenaar, zij weet ook daarin abstractere begrippen daadwerkelijk concreet te maken. Zij maakt vrij werk en ook veel in opdracht voor particulieren en bedrijven.
Droeg bij aan: 2015, 2016 & 2017

Christine Boland

Christine Boland

Christine Boland, Trends & Mindsets, is al meer dan twee decennia actief als trendanalist consumententrends voor de retail, conceptontwikkeling, vastgoed, mode en media-industrie.
Haar grote kracht is dat zij op heldere wijze maatschappelijke trends en ontwikkelingen analyseert en in kaart brengt. Uit de veelheid aan informatie en omgevingsfactoren weet zij precies die ontwikkelingen te destilleren die voor een bepaalde branche relevant zijn. Op die manier brengt zij kansen en mogelijkheden in beeld.
Zij wordt gewaardeerd om haar heldere en inspirerende werkwijze en is veel gevraagd spreker op congressen in binnen- en buitenland. “Zij transformeert in een uur tijd van nagenoeg iedere toehoorder een geïnspireerde verstaander.”
In 2012 verkozen tot TRENDWATCHER OF THE YEAR for fashion and design.
Droeg bij aan: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 & 2017

Tony Bosma

Tony Bosma2Tony Bosma is oprichter en boegbeeld van Extend Limits. Zijn jarenlange ervaring, brede klantreferenties en unieke manier van werken maakt dat hij internationaal bekend is als een futurist en trendwatcher. Hij is meerdere malen genomineerd voor trendwatcher of the year (TWOTY) in verschillende categorieën. Het werk van Tony Bosma staat bekend om de confronterende en inspirerende inhoud. Zijn lezingen worden gezien als een rollercoaster van emoties. Naast lezingen en workshops wordt Tony Bosma veelvuldig gevraagd als toekomstexpert in panelsessies, als adviseur, jurylid en inspirator / executive coach. Vanuit Extend Limits ondersteunt hij organisaties, instituten en overheden bij het in kaart brengen van toekomstbeelden (scenarioplanning) en doet hij strategie- en innovatie challenges. Daarnaast participeert hij veelvuldig in onderzoeken. Hij onderscheidt zich door zich niet te laten leiden door de waan van de dag en de vele hypes. Hij richt zich op daadwerkelijk verstorende trends en ontwikkelingen. Die trends die een blijvend effect hebben op onze manier van leven, werken, communiceren en consumeren. Geen hoogdravende gadgetshows maar daadwerkelijk de uitdagingen en kansen voor organisaties benoemen en bespreken op basis van trends en ontwikkelingen.
Droeg bij aan: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 & 2017

Freija van Duijne

Feija van DuijneFreija van Duijne is toekomstverkenner. Zij heeft meer dan tien jaar ervaring met (mega)trendverkenningen, toekomstscenario’s en strategietrajecten bij diverse overheidsorganisaties. In 2015 werkte ze voor de OESO om voor de jaarlijkse Ministersraadvergadering een scenariodialoog te ontwerpen. Freija is spreker, trainer en adviseur voor strategische dialoog over de lange termijn. Freija slaagt erin om bij mensen verbeeldingskracht los te maken en dat om te zetten in een handelingsperspectief. Ze is voorzitter van de Dutch Future Society, het netwerk van professionals die zich bezig houden met de toekomst.
Droeg bij aan: 2017

 

Brian Kragtwijk
Brian Kragtwijk is toekomstregisseur van nieuwe vormen van arbeid en ondernemerschap met een maatschappelijke impact. Hij houdt zich graag bezig met de ontwikkeling van 21e eeuwse vaardigheden en programma’s waarbij hij mensen van alle leeftijden leert omgaan met moderne veranderingen, technologie en informatie. Het structureren van grote hoeveelheden aan complexe informatie richting trends, kennisinnovatie, bedrijfsontwikkeling en praktische (ICT/proces) projectmanagement is zijn handelsmerk. Daarnaast adviseert en begeleidt hij organisaties bij de implementatie van webinarstudio’s, live videouitzendingen en videoproducties in de zakelijke markt.
Droeg bij aan: 2016, 2017

Marc de Roo

Marc de Roo is Creative Inspirator en eigenaar van ontwerpbureau Link Design. Na zijn afstuderen van Design Academie te Eindhoven heeft Marc voor verschillende internationale ontwerpbureaus gewerkt voordat hij Link Design ging leiden. De Roo transformeerde Link Design van een grafische ontwerpbureau naar een “creative business partner” die haar klanten helpt hun business doelstellingen te behalen door de inzet van media-onafhankelijke creatieve oplossingen.
De wereld om ons heen verandert echter snel; maatschappelijke vraagstukken en de economische complexiteit dwingen organisaties en mensen flexibel te blijven. De winnaars van morgen begrijpen het belang van het continu vernieuwen van je bedrijf, product of dienst. Binnen deze dynamische nieuwe werkelijkheid hebt je een consistente en herkenbare stijl van communiceren nodig.

Hilde Roothart

Hilde Roothart2Hilde Roothart werkte als forecaster onder meer bij Lidewij Edelkoort voordat ze in 1997 Trendslator oprichtte. Ze is een pionier op het gebied van trendwatching en futuring en houdt zich bezig met onderzoek naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij en met het onderzoeken en vertalen van trends naar strategieën en concepten, markten en merken. Daarbij wil ze informeren, inspireren en motiveren voor succesvolle creatie en innovatie.
Roothart publiceerde verschillende boeken, waaronder ‘Goed Boek – Tien kansen voor een betere toekomst’. Ze is een regelmatige spreker op bijeenkomsten over trends en de toekomst en was initiatiefnemer van LaFutura 2013 in Amsterdam. Het thema van deze internationale co-working unconference was ‘NOW NEW NEXT Building the future industry’. In 2014 werkte ze mee aan de tentoonstelling Fair Fashion Lab in het Humanity House in Den Haag.
Droeg bij aan: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 & 2017

Farid Tabarki

Farid Tabarki2Farid Tabarki is de oprichter en directeur van Studio Zeitgeist. Hij doet sinds 2000 onderzoek naar de (Europese) tijdsgeest. Onderwerpen waar hij met zijn studio onder andere onderzoek naar doet zijn radicale decentralisatie, radicale transparantie, (social) media, onderwijs, Europa, marketing en het nieuwe werken. Zijn inzichten worden succesvol ingezet bij verschillende (internationale) organisaties. De afgelopen jaren heeft hij bovendien in Nederland en andere Europese landen vele lezingen en keynotes gegeven. Farid is dan ook uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2012-2013.
Daarnaast presenteerde hij TV-programma’s als MTV Coolpolitics en Durf te Denken, van Socrates tot Sartre en is hij veelgevraagd dagvoorzitter en gespreksleider. Ook was hij betrokken bij de samenstelling van de bundel ‘Dappere Nieuwe Wereld – 19 essays over de toekomst van Nederland’.
Droeg bij aan: 2013, 2014, 2015, 2016 & 2017

Marie-Lou Witmer

Marie-Lou WitmerMarie-Lou Witmer is brand- en trendstrateeg, gespecialiseerd in merkinnovatie.
Voordat Marie-Lou eind jaren negentig startte met adviesbureau Witmer Consultancy, werkte ze als marketeer/strateeg in de communicatie- en mode-industrie, o.a. voor FHB/BBDO en de P&C Groep.
Marie-Lou is daarnaast bestuursvoorzitter van CosmoQueen Foundation. Deze stichting helpt kansarme vrouwen in niet-westerse landen op weg naar economische en sociale zelfstandigheid, door het geven van opleiding en werk in de textielsector.
Droeg bij aan: 2012, 2013, 2014, 2015 & 2016

 

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePin on PinterestShare on Google+